Rabu, 6 November 2013

Adam, Fatin Nikah 21.12.13

ADAM dan Fatin sudah mencapai kata sepakat untuk bergelar suami isteri.
MELALUI laman sosial Instagram, kelihatan pelakon muda, Fatin Nur Afifah Shamsudin yang dahulunya pernah popular menerusi filem Tentang Bulan, bersama Adam Shah, secara terbuka berkongsi kisah hidup mereka.

Foto-foto yang dimuat naik tersebut sudah cukup menceritakan kisah dua pelakon ini yang mereka kini sedang saling bercinta.

Ketika bertemu dengan mereka pada majlis pencalonan Anugerah Skrin 2013 di Kuala Lumpur baru-baru ini, pasangan kekasih tersebut hadir bersama.

Adam dan Fatin ternyata sudi berkongsi kisah gembira, malah mereka berterus terang tentang majlis pertunangan dan pernikahan mereka yang bakal berlangsung sekali gus pada bulan Disember ini.

Ikuti temu bual Kosmo! bersama Adam dan Fatin tentang keputusan mereka itu.

Adam juga mengulas tentang kontroversi yang pernah melanda Fatin sebelum ini yang didakwa menjalinkan hubungan dengan seorang pengkid bernama Puteri Sarah atau nama ringkasnya, Putt.

Kosmo!: Sudah berapa lama anda mengenali antara satu sama lain?

FATIN: Saya sudah lama kenal Adam sebelum dia mula berlakon dalam drama Juvana lagi, namun mula rapat dan bercinta pada awal tahun ini.

Kelihatan anda berdua sering memuatnaik foto-foto mesra melalui laman Instagram dan ini bermaksud anda terbuka dengan kisah cinta. Adakah anda berdua tidak risau kelak orang memperkatakan tentang hal ini?

ADAM: Pada saya, instagram merupakan hak privasi kami. Jadi, konsepnya mudah sahaja, jika suka follow, jika tidak suka unfollow.

FATIN: Ya, betul.

Berbalik kepada soalan yang mengatakan Adam mengawal Fatin. Adakah ia bermaksud seperti mengongkong?

FATIN: Bukan begitu.Ia bermaksud dia mengawal saya daripada membuat perkara yang tidak baik. Dia mengajar saya untuk membuat perkara yang baik.

Bilakah kalian bakal melangsungkan pertunangan dan pernikahan?

ADAM: Pada mulanya perancangan kami ingin bertunang terlebih dulu pada tarikh 21 Disember ini dan bernikah pada bulan April tahun hadapan. Namun, disebabkan oleh bapa Fatin yang akan berangkat ke luar negara atas urusan kerja, jadi kami awalkan pernikahan pada tarikh 21 Disember itu.

Setelah berbincang dan dipersetujui oleh kedua-dua belah pihak kami akan melangsungkan pertunangan pada pagi hari tersebut disusuli majlis khatam al-Quran.

Majlis akad nikah pula pada sebelah petang selepas waktu Asar yang bertempat di rumah keluarga Fatin di Puchong.

TIDAK mengambil kisah, kontroversi hitam masa silam yang pernah melanda bakal isterinya ini, Adam menerima Fatin seadanya.

Adakah kalian memang benar-benar bersedia untuk kahwin, terutamanya Fatin kerana anda masih muda dan baru berusia 20 tahun?

FATIN: Memang sudah dan kami bakal melangsungkan pertunangan dan perkahwinan pada 21 Disember ini. Saya tidak rasa terlalu awal. Ini kerana saya rasa untuk menamatkan zaman bujang tidak perlu ada had umur dan jika sampai jodoh kami, saya terima sahaja. Saya sudah bersedia untuk menjadi seorang isteri dan untuk menjadi seorang ibu pula, mungkin kami akan membuat perancangan keluarga dulu.

ADAM: Walaupun Fatin muda tapi cara pemikirannya sangat matang. Dalam masa berkawan ini, saya juga banyak berbincang dan bercakap dengannya sehingga dia berubah. Ketika saya bertanyakan soal perkahwinan, Fatin jawab dia sudah bersedia dan begitu juga keluarganya setelah berbincang.

Bagaimanakah pula dengan penerimaan keluarga anda berdua?

FATIN: Keluarga saya memang sukakan Adam dan tidak kisah dengan perhubungan kami berdua. Adam rapat dengan keluarga saya terutamanya ibu saya. Mereka juga tidak risau apabila keluar bersama Adam kerana sudah mengenali dia.

ADAM: Keluarga saya tidak kisah dan juga sudah mengenali Fatin dan kami sudah pun bertemu keluarga masing-masing.

Bercerita tentang masa silam Fatin yang didakwa berkawan dengan kaum sejenis. Boleh komen?

FATIN: Saya mengaku, saya salah pilih kawan. Jadi, kini selepas jumpa Adam dia banyak merubah hidup saya. Dia mengawal saya dalam erti kata bagi memperbetulkan dan untuk kebaikan diri saya sendiri. Oleh kerana itu, buat saya tertarik dengan dirinya.

Ketika kontroversi tentang Fatin itu tersebar, bagaimanakah penerimaan Adam terhadap perkara tersebut?

ADAM: Memang saya sudah mengenali Fatin ketika itu, tapi belum rapat. Bagi saya, ia perkara biasa, kerana jika kita masuk ke alam selebriti, kisah hidup kita orang akan beri perhatian. Walaupun kisah itu kecil manapun, ia akan kelihatan besar.

Bagi saya, apa yang terjadi merupakan kisah silamnya, dan saya juga begitu. Apa yang lepas itu, saya anggap ia kisah suka duka dirinya. Saya beri peluang kepadanya untuk memikirkan apa yang betul dan salah. Kontroversi itu juga tidak menjejaskan perasaan saya terhadap Fatin.

Apakah perkembangan terbaharu karier seni Fatin kerana anda seperti sudah lama menyepikan diri?

FATIN: Selain berlakon, saya juga menyanyi dan album mini saya telah pun siap dan mengandungi sebanyak lima buah lagu. Namun, belum lagi dilancarkan dan ia dibawah R&R Entertainment. Jika rezeki saya ke arah lakonan, saya teruskan dan begitu juga nyanyian.

Sumber dari Kosmo 06/11/2013


0 comments:

Catat Ulasan