Selasa, 22 Oktober 2013

Noreen Noor Meninggal Dunia


KUALA LUMPUR: Pelakon dan penyanyi terkenal era 80-an, Noreen Noor, 54, meninggal dunia di Hospital Pakar Ampang Puteri, di sini, akibat komplikasi buah pinggang dan jantung, kira=kira 5.50 pagi tadi.

Jenazah Noreen atau nama sebenarnya Noraini Mohamad Noor dibawa pulang ke kampungnya di Kampung Pulai, Serkam Pantai, Melaka kira-kira jam 9 pagi tadi dan dijangka dikebumikan selepas solat Zohor, hari ini.

Rakan rapat arwah yang dikenali sebagai Sheba berkata, Noreen mengadu sakit dada dan kebas tangan di rumahnya petang semalam sebelum memandu sendiri ke hospital berkenaan ditemani seorang anak angkatnya yang berusia 11 tahun.

Difahamkan, sebaik tiba di hospital kira-kira jam 3 petang semalam, Noreen terus dimasukkan ke wad.

“Saya terima panggilan daripada anak lelakinya kira-kira jam 12 malam tadi memaklumkan ibunya dipindahkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU),” katanya.

Katanya, Noreen pernah memberitahunya dia ada mengalami masalah jantung, tetapi tidak tahu arwah turut menghidap sakit buah pinggang.

Noreen pernah popular dengan lagu Siang Terbayang, Malam Merindu selain pernah berlakon beberapa filem antaranya Hantu Siang, Balik Kampung, Wira Angkasa dan Pelumba Malam.

Beliau pernah berkahwin dengan Tengku Kamaruzzaman Ibni Sultan Abu Bakar, Baharuddin Ngah dan Datuk Mokhtar Ahmad.

Turut mengiringi jenazah ialah anak lelakinya yang berusia 22 tahun dan bekas suaminya, Baharuddin.

Sumber Dari Metro 22/10/2013

0 comments:

Catat Ulasan